TR
NİSAN 2017

ÇADIRDA 606 MİLYON LİRALIK KONUT SATTI

HÜRRİYET / 13.04.2017 DAP Yapı son aylarda yaptığı kampanyalarla dikkat çekiyor. Şirket önce Emlak Konut GYO arsasında İstanbul Altunizade’de hayata geçirdiği Validebağ Konakları projesinde satışlara yüzde 50 fiyat avantajı ile başladı. Satış ofisi hazır olmayınca çadır kurdu ve evleri çadırdan sattı. Vatandaştan gelen taleple ikinci çadırı da Ümraniye’de açan şirket, teslime hazır projelerini bu çadırda yüzde 25 indirimle sattı. Çadırdan satışlarla DAP Yapı yılın ilk çeyreğinde 700 milyon lira satış gerçekleştirdi.

Konut Pazarı Canlandı
DAP Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz
, satışların 606 milyonluk bölümünü 10 günde çadırda yaptıklarını söyledi. Günlük 60 milyonun üzerinde satış olduğunu belirten Yılmaz, “540 milyonluk satış Validebağ projesinden oldu. Değeri 2.5-3 milyon lira olan evler için insanlar gece saat 2’ye kadar sıra bekledi. Lüks konutta şuana kadar böyle bir satış olmadı. Burada talebi görünce Taksim, Kağıthane ve Kartal-Maltepe projelerimiz için çadırı Ümraniye’de kurduk. Şimdi Ankara ve İzmir’de de çadır kurmayı planlıyoruz” dedi. Yaptıkları kampanya ile konut sektörünü hareketlendirdiklerini belirten Yılmaz şunları söyledi: “Tüketiciye doğru zaman dedik ve satın almayı tetikledik. Üreticilere de şu mesajı verdik; doğru bölgedeki doğru proje bir de doğru fiyatla çıkarsa her dönem satış olur.”

Bu yıl İstanbul Beykoz’da ve İzmir Alsancak’ta yeni projeler planladıklarını söyleyen Yılmaz, 2018’de ise Pendik ve Maslak projelerine başlayacaklarını ifade etti. Yılmaz, 2018 hazirana kadar 10 milyar liralık iş hacmini yakalamayı hedeflediklerini dile getirdi. İzmir’de 3 yılda 3 proje planladıklarını belirten Yılmaz, İzmir’den sonra Ankara ve Antalya’yı da radarlarına aldıklarını kaydetti.

Türkiye’yi Tanıtım Fonu Kurulmalı
Son dönemde düşüş gösteren yabancıya satış için kamunun desteğine ihtiyaç olduğunu belirten Ziya Yılmaz, “Bizim firma olarak tek başımıza bir fuara ya da yurtdışına satışa gitmemiz okyanusa limon sıkmak. Bu iş bir devlet politikası olmalı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Emlak Konut GYO, TOKİ bir fon oluşturmalı ve Türkiye’nin tanıtımı yapılmalı. ABD’de yıllık yabancıya satıl 144 milyar dolar, İngiltere’de 58, İtalya’da yaklaşık 30 milyar dolar. Biz daha 5 milyar dolara bile gelemedik. Biz bu kaynağı kaçırıyoruz. Organize hareket etsek, biz çok rahat 2-3 yıl sonra yılda 14-15 milyar doları sokarız” dedi.