TR
ŞUBAT 2014

KARTAL'DA ÖN TALEP TOPLUYOR

VATAN / 25.02.2014 DAP Yapı'nın direksiyona geçtiği Kartal projesinde ön talep dönemi başladı. Projenin lansmanı Nisan'da İstanbul ve Dubai'de yapılacak.

Geçtiğimiz günlerde Ağaoğlu'nun hisselerini devretmesiyle, DAP Yapı'nın direksiyona geçtiği Kartal'daki dev karma projede ön talep dönemi başlarken, lansman tarihi de Nisan olarak belirlendi. DAP Yapı, İstanbul'daki lansmanın ardından Körfez bölgesine hitap etmek için Dubai'de de lansman yapmaya hazırlanıyor.

Emlak Konut GYO'nun düzenlediği Kartal'daki 70 dönümlük arazinin ihalesine yüzde 51 paya sahip Eltes İnşaat ile ortak giren DAP Yapı'nın payı geçtiğimiz günlerde yapılan hisse devri ile yüzde 99.5'e çıktı.

Emlak Konut'un "iş bitirme" kriteri dolayısıyla Eltes'in yüzde 0.50'lik payı devam ediyor. "Artık projenin tamamını biz yönetiyoruz, finansmanını da biz sağlıyoruz" diyen DAP Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, projedeki son durumu anlattı. Ziya Yılmaz, Kartal'daki karma projenin Türkiye'nin vitrini olacağını vurgulayarak, "Nisan ayında İstanbul'da bir tanıtım yapacağız. Hemen ardından da Dubai'de projemizi lanse edeceğiz. Körfez'de çok kapsamlı bir tanıtım gerçekleştireceğiz. Körfez ülkelerinden Türkiye'ye ve özellikle de İstanbul'a yoğun ilgi var. Bizim projemizin de Körfezli yatırımcılardan büyük talep göreceğini biliyoruz" dedi.

Talep Topluyor
Konut, ofis, açık ve kapalı alışveriş merkezi, hastane ve okuldan oluşacak karma proje ile'ezber bozmak'istediklerini söyleyen Ziya Yılmaz, "İlk planda konutların bir bölümünü satışa sunacağız. Ön talep toplamaya başladık. Proje şimdiden yoğun ilgi görmeye başladı. Günde 70-80 kişi ismini yazdırıyor. Satış ofisini hazırlıyoruz. Resmi satışlar başlayana kadar bu ilginin artarak devam etmesini bekliyoruz" derken, alışveriş merkezindeki markalar için kiralamaların da başladığını ifade etti.

Önünde Marina Olacak Deniz Uçağı Da İnecek
Kartal’da sahile 700 metre cepheli projeye, İstanbul’u ve denizi çağrıştıracak bir isim konulacak. Ziya Yılmaz, şöyle konuştu:”Deniz projenin her yerinden görülecek. İnsanlar çarşıyı gezerken bile denizi görecek; iyot kokusunu alacak. Denize çok yakınız; hemen önümüzde marinası yer alacak. Deniz taksi iskelesi ve deniz uçağı için pist yapacağız. Deniz uçağı İstanbul’da bir Haliç’e bir de buraya inecek. 2 tane helikopter pisti olacak. Projenin içinden hızlı tren geçecek. Dünyada içinde bu kadar unsur olan bir başka proje yok.

KDV Yüzde 1 Olacak
Ziya Yılmaz projenin önemli oranda bir prim yapacağını da belirterek, şunları söyledi: “Buraya yatırım yapanlar kısa vadede bire bir uzun vadede ise bire üç kazancak. Fiyatlarımızı ilk alanlara kazandırma üzerine şekillendiriyoruz. İlk satış fiyatlarımızla yatırımcıların beklentilerine karşılık vereceğiz. Projenin en önemli artısı ise KDV’nin yüzde 1 olması. Bu yatırımcı için büyük bir fırsat yaratıyor.

Ruhsat Bekliyor
Proje için Türk ve İngiliz mimarlarının birlikte çalıştığını ifade eden DAP Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, şöyle konuştu:”Projenin konseptini büyük ölçüde tamamladık, ruhsat çalışmaları devam ediyor. İstanbul ve Türkiye için dünya ölçeğinde eşi benzeri görülmemiş bir proje hazırlıyoruz. İstanbul’un en güzel arazisinde bir eser inşa edeceğiz.”